Resultat av kost- och deffschema

Det bästa som finns är när man som PT kan hjälpa en klient att uppnå sina mål, och här har vi en kille som verkligen lyckats, William Andersson.
En seriöst tränande kille som är målinriktad och villig att ge det lilla extra för att uppnå det där som många vill ha.
William har kontaktat mig i 2 omgångar, under en period på ca 7 månader.
Första gången gällde det ett Kostschema på 21 dagar, alltså att jag som PT skrev upp hur hans 5 mål/dag skulle se ut. Då krävs det mycket räknande av kcal, kcal-förbränning, antal träningstimmar, träningsintensitet, näringsvärden med fokus på protein osv osv. KUL, SVÅRT & UTMANANDE med en kille som vill ökad muskelmassa.
Några månader senare var det dags för William att ”deffa” ett fåtal kg för att få bort underhudsfett och få mer synliga muskler och konturer. Då blev det ännu svårare uträkning, men självklart ännu roligare.
Idag hade jag en intervju med William för att få folk att förstå hur stor innebörd kosten har på träning, samt att lyfta fram William och hans prestation :)
ENJOY

1.      Hur kommer det sig att du ville ha
hjälp med kosten och valde att köpa kostschema?
För skynda på muskeluppbyggnad och styrkan, ökad muskelvolym och ökad vikt, i helst bara muskler.

2.      Du har ju grymt bra koll på träning,
men tror du att du hade uppnått samma resultat utan hjälp av kostschemat?
Aldrig! Saknar kunskapen om kost och hur det påverkar musklerna och träningen för bästaresultat.

3.      Vilka specifika skillnader upplevde
du när du förändrade kosten och hur snabbt såg/kände du resultat?
Redan efter 3 veckor öade styrkanavsevärt, och rent volymmässigt märktes skillnaden ca 4
ve efter starten.

4.      Sedan återkom du med att du ville ha
ett nytt kostschema för att kunna ”deffa”.  Vad
var din målsättning med deffningen?
Gå ner till samma vikt året innan (-4kg) men då bara tappa underhudsfett och
helst inga muskler.

5.      Vad är det jobbigaste med att följa
ett kostschema?
Helgerna är svåra, framför allt lördagar, då schemat hölls till ca 85 %.

6.      Vad är det bästa med att följa ett
kostschema?
Smidigt, man behöver inte planera maten själv. Man vet även att det man äter är rätt, och att det är tillräckligt för att uppnå målen.

7.      Har det gett några fler effekter
förutom de mål du satte upp inom träning & vikt/underhudsfett?
Lättare att känna musklernas pump. Lättare att köra sin egna kroppsvikt i t ex
chins/dips. Jag har under tiden kört samma träningsupplägg/schema både innan och efter kostschemana, så det är kosten som gjort förändringen.

Här delar även William med sig av bilder från före och efter deffningen.
(Före längst till vänster, och 2 st efterbilder till höger)
STORT TACK till William att jag fick använda dig som referens här på bloggen.
LYCKA tillmed din träning & kör hårt!
Vill fler ha info ang kostcheman/kosttips så hör av er till mig på 070 479 19 32 eller elina@motivate.nu

20130624-202410.jpg

This entry was posted in Kost. Bookmark the permalink.

One Response to Resultat av kost- och deffschema

  1. Pingback: Deff Protein – GOUSE

Lämna ett svar