.L.Ö.P.I.N.S.P.O.

Motivationsdipp?  Det finns så många bra anledningar till att träna, här är 22 av dem:

  1. Andningen. Syreupptagningen förbättras.
  2. Balans. Regelbunden träning gör det lättare att hitta balans även i andra delar av livet, som sömn, stress och bättre matval.
  3. Cirkulationen. Bättre blodcirkulation med ökad blodgenomströmning till musklerna.
  4. D-vitamin. Det räcker med en halvtimmes ljus varje dag för att tillgodose kroppens behov av D-vitamin. Det får du på träningspasset.
  5. Endorfiner. Utsöndring av kroppens eget “må bra-hormon” gör att du känner dig glad.
  6. Frisk luft. Du får uppleva årstidernas variation i skog och mark.
  7. Gott humör efter träningspasset. Inget är väl så skönt som att känna sig duktig efter ett riktigt pulshöjande intervallpass?
  8. Hjärtat. Kroppens viktigaste muskel stärks och pumpförmågan förbättras.
  9. Jämnare humör. Blodsockerfallen blir mer sällsynta, till din partners stora förtjusning.
  10. Konditionen blir bättre. Det är en bra investering för ett långt och hälsosamt liv.
  11. Låren blir fastare – men framför allt starkare.
  12. Magen kommer lättare i balans när den får regelbunden motion.
  13. Naturligt. Vi är byggda för att röra på oss, inte för Netflix-maraton i soffan.
  14. Orken blir bättre, både i spåret och uppför trapporna.
  15. Pulsen går ner, både arbetspulsen vid träning och vilopulsen i sängen.
  16. Rogivande. Ett stilla löppass längs vattnet en tidig vårmorgon, say no more!
  17. Trötthet. Javisst, men på ett positivt sätt.
  18. Utveckling. Långa löppass ger god tid till att kontemplera och lära känna sig själv som person.
  19. Matsmältningen blir bättre och du behöver inte gå på onödiga toalettbesök lika ofta.
  20. Yngre. Otaliga studier visar på att du håller dig ung genom att träna regelbundet.
  21. Zappandet minskar. Träningsfrälsta tenderar att strunta i TV-tittande och istället ägna sig åt ”viktigare” saker.
  22. Överskott. De flesta som tränar har mer överskottsenergi än andra. Pröva själv och se hur pigg och glad du blir på jobbet efter ett svettigt morgonpass

Att skapa fina löpminnen kan va bland det bästa jag vet. Här är några av mina favoriter.

löplöp2löp3Längtar tills nästa torsdag – då åker jag på utbildning i Sthlm, äntligen skolbänken och lite inspo :)

This entry was posted in Löpcoach, Löpning. Bookmark the permalink.