.P E R I O D I S E R I N G A V T R Ä N I N G.

exempel träningssxhemaPeriodisering av träning kan vara en av de viktigaste faktorerna för att utvecklas och nå sina mål med träningen.
Jag fick förmånen att hjälpa fina Matilda Karlsson med sin träning under hela hösten och att se hennes utveckling har varit fantastisk vad det gäller motivation, rörlighet, fett%, styrka och livsstil.
Jag ställde några frågor angående upplägget;

  1. Du valde att köpa ”Periodiskt schema” av mig, hur kommer det sig? Vad var ditt syfte med det? Då jag kan tröttna fort på att göra samma saker och inte kan så jättemånga olika styrkeövningar tyckte jag detta upplägget lät intressant och passade mig. Syftet var från början endast att komma igång med träning och bra kost i vardagen.
  2. Hur många olika perioder/scheman köpte du? Och hur lång tid var det mellan ”bytena” av scheman? Jag köpte 3 med ca 6-8 veckor emellan. Ett bra upplägg då man hinner komma igång ordentligt med de övningar man fått och kicka igång med de nya när de kommer.
  3. Vad var din målsättning med detta upplägg? (om du vill svara på det, ingen press) Att komma igång med träning och bra kost och få in en rutin på det. Samtidigt hade man väl någon stans en tanke att man ville bli starkare i kroppen och tajta till den.
  4. Du köpte även Kostanalys med tips och recept, är det något du tror har gjort att du har uppnåt dina mål? Ja absolut. Jag är dålig på att komma igång om ingen startar mig så absolut har det varit en hjälp på traven
  5. Hur kan du sammanfatta denna period? Är du nöjd med schemana? PT-passen? Upplägget? Stöttning? Jag kan inget annat än att säga att Elina är en otroligt peppande och stöttande pt. Upplägget har varit bra, perfekt för mig. Pt passen och schemana är jag också nöjd med. Jag har kommit igång med träningen precis som jag ville. Nu ska jag försöka fortsätta på samma spår och komma vidare i träningen.

    T A C K snälla Matilda att du tog dig tid att svara. Nu räknar jag ner timmarna till vårat pass på gymmet i eftermiddag :)

    Vill du träna enligt periodiskt schema? Eller vill du ha ett veckoschema? Tveka inte, hör av dig till mig och gör 2017 till ditt bästa träningsår någonsin :)

 

This entry was posted in Kost, Motivate, Personlig tränare, Styrketräning, Träning. Bookmark the permalink.