Tips till semestern på resande fot

Det kan vara lätt att halka in i sämre vanor på semestern, vilket gör att man kanske inte känner sig lika pigg och fräsch.  Här kommer några tips som jag tycker fungerar bra.

1. Försök att hitta gym, cykeluthyrning, löparrundor, strandpromenader, aktiviteter så man kan hålla igång på semestern. (Solstolen är mycket skönare och uppskattad efter 30 min morgonträning)
2. Drick en massa vatten – viktigt! Vi är inte vana vid de höga temperaturerna och soltimmarna.
3. Kolla om/vad det finns för butiker/hälsoresturanger/caféer/marknader innan man åker, så man vet vad som finns i närheten om hotellets utbud inte är vad man önskat.
4. Ta med eget! Släng med lite nötter, frön och andra torra varor. Ibland går det inte att hitta naturella nötter och då är det perfekt att ha med lite i packningen till mellanmål/frukost.
5. Passa på att äta den färska frukten och grönsakerna. MYCKET livskraft i mat som har fått växa under solen.

Nu längtar jag till semestern väldigt mycket.
Och ännu mer till vår lilla honeymoon som går till Lefkas.
89 dagar kvar :)

Det här inlägget postades i Kost, Motivate, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera