. S T Y R K E T R Ä N I N G .

Bildresultat för styrketräning

 

Det blir tyvärr dåligt med ”förra veckans träning” denna vecka då jag varit sjuk till och från i 10 dagar nu. SURT, men nu är förkylningen verkligen på väg bort så nu ska jag nog kunna sätta igång ordentligt igen :) Ä N T L I G E N !

Så kvällen kommer bestå av att köra ett pass med Aneby SKs herrlag. Ska bli kul och se vad de tycker om mitt CrossWorkOutpass :)

Alltså det här med styrketräning. SÅ kul att det har blivit så intressant för många, och att fler och fler fastnar för det. Roligt är oxå att fler tjejer fastnar för det så det inte bara är killar som ”får” gymma. Det finns ju det så kallade ”runenrs high” som säkert många upplevt. Men likaså finns det även ”Lifters High”, alltså en kick man får bara genom styrketräningen – S K I T G Ö T T. Testa och pressa lite extra och se om ni hittar den peppen ni oxå. Annars kan jag alltid hjälpa er på traven ;)

O vet ni, styrketräning B R Ä N N E R  F E T T :)
lite kort fakta:

Styrketräning gör oss starka, friska och bygger ju lyckligtvis s n y g g a muskler oxå. Vill man gå ner i vikt och/eller tappa fett%/fettvikt så är styrkan superviktig. Det ger förbränningen en kick. Varöfr? JO det beror på kroppsegna proteinet IRISIN som i och för sig ökar vid all träning, men framför allt vid styrketräning. MAGIC!
En ny studie nu visar att det hjälper till att bränna fett eftersom det omvandlar  v i t a fettceller till b r u n a fettceller, som istället för att lagra fett f ö r b r ä n n e r fett :) IRISIN gör även att cellerna förbrukar mer energi vilket är toppen om man vill gå ner i vikt.
Hänger ni med?! :)

This entry was posted in Kost, Motivate, Personlig tränare, Styrketräning, mammaträning. Bookmark the permalink.